-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41936)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16891)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13945)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7994)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2955)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2865)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2448)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2209)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1693)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1660)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:26906 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

مگر ما مسلمانان اعتقاد نداريم كه تمام امور و كارها نزد خداوند آشكار و آسان است و هيچ كاري نزد خداوند مشكلتر از كار ديگر نيست; پس منظور آية 27 سورة روم چيست؟

قرآن كريم در آية فوق، با كوتاهترين استدلال، امكان معاد را اثبات كرده است، در اين استدلال آمده است: شما معتقديد آغاز آفرينش از او است، پس چرا بازگشت كه از آن آسانتر است از او نباشد؟ وَ هُوَ الَّذِي يَبْدَؤُاْ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُو وَ هُوَ أَهْوَنُ عَلَيْه. اعاده چيزي از آغاز آن آسانتر است، زيرا در آغاز، اصلا چيزي نبود و خدا آن را خلق كرد، ولي در اعاده، دست كم مواد اصلي آفرينش موجود است، قسمتي در لابهلاي خاكهاي زمين و قسمتي نيز در فضا پراكنده است، تنها عملي كه صورت ميگيرد، نظام دادن و صورتبندي آن است.

توجه به اين نكته ضروري است كه تعبير به آسان بودن و سخت بودن از دريچة فكر ما است، ولي براي وجودي كه بي نهايت است، سخت و آسان هيچ تفاوتي ندارد. سختي و آساني در آن جايي است كه قدرت محدود باشد كه شخص از عهدة كاري به خوبي برآيد و از عهدة كار ديگري به زحمت بيفتد، اما هنگامي كه قدرت نامحدود باشد كار سخت و آسان معنا ندارد. به تعبير ديگر، برداشتن عظيمترين كوههاي روي زمين، براي خداوند به همان اندازه آسان است كه برداشتن يك پركاه!

به همين دليل، بلافاصله در ذيل آيه فوق ميفرمايد: وَ لَهُ الْمَثَلُ الاْ ئَعْلَيَ فِي السَّمَـَوَ َتِ وَ الاْ ئَرْض; و براي او توصيف برتر در آسمان و زمين است، زيرا هر وصفي كمالي از علم، قدرت، مالكيت، عظمت و...، دربارة موجودي تصور كنيم، بهترين و كاملترين مصداق آن نزد خدا است، اوصاف موجودات غير از خدا عارضي است، ولي صفات خداوند ذاتي و اصلي است; پس او منبع اصلي تمام كمالات است، و الفاظي كه در بيان مقاصد ما به كار ميرود، نميتواند بيانگر اوصاف او باشد.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 16، ص 410، دارالكتب الاسلامية / تفسير الميزان، علامه طباطبايي;، ترجمة سيد محمد باقر موسوي همداني، ج 16، ص 273ـ278، نشر بنياد علمي و فكري علامه طباطبايي.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.